RoadCraft Geliştirici Günlükleri #1 “Oyun motoru nasıl değiştirildi?”

0

RoadCraft Geliştirici Günlükleri #1 “Oyun motoru nasıl değiştirildi?”

Saber Interactive, RoadCraft için geliştirici günlükleri serisine başladı. İlk bölümde RoadCraft’ın oyun motoru tercihini ve bu değişiklikler sayesindeki teknoloji kazanımlarını anlatılıyor. Sizlere RoadCraft’ı genel olarak şu başlıkta anlatmıştık. Temel konsept başlıkla açıklamada önceki oyunları olan SnowRunner ve Expeditions‘ın MudRunner‘ın özel oyun motoru ve Saber teknolojilerini birleştiren bir karışım kullanılarak geliştirildiği ifade ediliyor. RoadCraft ile amaçları SnowRunner’ın eşsiz off-road simülasyonunu mümkün kılan tüm teknolojiyi Swarm Engine‘e tamamen aktarmakmış. Tüm teknolojiyi tek ve uyumlu bir motorda toplayıp, oyunun sınırlarını zorlamak için yeni imkanlar sağlarken Swarm Engine üzerinde inşa edilemiş diğer Saber projelerinden edindikleri birikimleri de entegre etmelerini sağlamış. Böylece RoadCraft tamamen Swarm altyapısında gelişmeye devam ediyor.

Saber ekibi RoadCraft ile SnowRunner’da canlandırılan emekçi kahramandan daha “yüksek seviyeli” bir yol üsteleneceğimizi belirtmiş. Sadece çamurlu arazilerde yük taşımaya odaklanmaya yerine şimdi afet yardımı kaynaklarını yönetmek, diğer şoförler için rotalar çizmek ve teslimatların sorunsuz yapılabilmesi için yolları onarmak için görevlerle de ilgileneceğiz. Görevlerin daha da karmaşık hale geldiğini belirtirken elektrik ağlarını tamir etmek ve felaket bölgelerinden hayati ekipmanları kurtarmak gibi daha kapsamlı hedeflerle de karşılaşacakmışız. RoadCraft’ta hala çamur içinde sürünme ayrıntısı hala mevcut olsa da Saber bunun artık ikincil bir rol oynadığını ve odaklanmamız gereken daha geniş, stratejik zorluklara alan açıldığını açıklıyor.

RoadCraft ayrı bir takım olarak ana oyun amacıyla geliştiriliyor. Saber ekibinin bir fotoğrafı da yayınlanmış. Sektörde tecrübeli profesyonellerle yeni ve tutkulu yeteneklerin bir karışımından oluşan takımdaki tasarımcılardan bazıları MudRunner günlerinden beri çalışıyor. Tabii bu takım içerisindekiler yıllarca zorlu off-road deneyimleri şekillendirilirken diğer kişiler de yeni fikirler ve heyecanlanarını getirerek off-road oyununun sınırlarını zorlamalarını yardımcı olmuşlar.

Son olarak RoadCraft’ı kendi motorlarında geliştirmek önemli zorluklar getirmiş. Özellikle de Swarm Engine sürecin her aşamasında  zaten gelişmeye devam ederken bir de RoadCraft için yapılacak geliştirmelerle birlikte aynı anda hem oyunun hem de motorun geliştiği bir projede çalışmanın kolay bir iş olmadığını söylüyorlar.

RoadCraft ile birlikte kimsenin daha önce denemediği benzersiz teknik özellikler ve farklı türleri sorunsuz şekilde harmanlayan hibrit bir oyun deneyimi oluşturmuşlar. Oyuncular tarafından, oyuncular için yapıldığını vurguluyorlar. Geliştirme ekibi RoadCraft içerisine pek çok kişisel dokunuş ve Easter egg’ler gibi özel ayrıntılar da eklemiş.

Sıradaki yazıları sabırsızlıkla bekliyoruz. Saber fizik motoru için neler yaptı en çok bu merak ediliyor. Öte yandan artık çamurda tepinmeye odaklanmadıklarını açıklamaları acaba bu gibi detaylarda daha az özellik görür müyüz endişesi verse de Saber’ı beklemeye devam edeceğiz.

SimülasyonTÜRK

CEVAPLA

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz