Menu
in ,

Yeni nesil off-road ve inşaat simülasyonu RoadCraft hakkında tüm bilgiler!

Saber Interactive ve Focus Entertainment iş birliği ile yeni nesil inşaat simülasyonu RoadCraft duyuruldu. SnowRunner‘dan sonraki ana oyun olan RoadCraft yol inşaatlarına ve yepyeni heyecanlandıran simülasyon mekaniklerine odaklanıyor. 2025 yılında çıkması planlanıyor. Expeditions: A MudRunner Game gibi ara bir oyun olmayan RoadCraft yenilenmiş Swarm Engine kullanıyor.

RoadCraft, Gamescom 2024 açılış gecesinde özel olarak tanıtıldı. Saber CEO’su Matthew Karch‘ın açıklamasında; “Saber, sektörde önce off-road simülasyon teknolojimizi kullanarak yenilik yapmanın yollarını keşfetmeye devam ediyor. SnowRunner ve MudRunner gibi en çok satan oyunlarımızı tanımlayan yeni ve eğlenceli oyun deneyimlerinin peşindeyiz. RoadCraft, ağır ekipman simülasyonuna yaptığımız ilk girişimdir. Bu oyun off-road ve inşaat simülasyonlarını en iyi şekilde birleştirerek daha önce benzeri olmayan yeni bir deneyim sunuyor.” şeklinde ifade etti.

 

RoadCraft, PC ve PlayStation 5, Xbox Series X|S konsolları için yayınlanacak. Türkçe dili resmi olarak destekleniyor. 🙂

RoadCraft tamamen yeni ve ayrı bir oyun oluyor. SnowRunner güncellenmeye devam edecek. Expeditions: A MudRunner Game için de planlanan güncellemeler ve içerik DLC’leri yayınlanacak. Geliştiriciler her üç oyunun da ayrı takımlar tarafından birbirini etkilemeyecek şekilde geliştirildiğini vurguluyor.

RoadCraft haberini sitemizde maalesef geç yayınlıyoruz. O dönem askerde olduğum ve sonrasında fırsat bulamadığımız için şimdi tüm bilgileri listelemek istiyorum. RoadCraft’ın vadettiği özellikler nedeniyle 2025 yılında çıkmasını en çok beklediğimiz oyunlar arasındadır. Saber Interactive ekibi yeni nesil inşaat simülasyonu derken çok ciddi çünkü bunun altını dolduran oyun mekanikleri geliştirmiş. Swarm Engine’ın yepyeni bir versiyonu üzeridne yoğun çalıştıklarını ve eşi görülmemiş fizik sistemi, grafikler ve derin bir sürükleyicilik sunduğunu sürekli vurguluyorlar. Paylaşılan ekran görüntüleri ve tanıtım videosu da bunu ispatlayarak heyecanı daha da artırıyor.

Tanıtım Videosu

 

RoadCraft nasıl bir projedir?

Doğal felaketlerden harap olmuş bölgeleri yeniden inşa eden bir şirket olarak çalışıyoruz. Bir önceki oyunlarda olduğu gibi yerel sanayiyi yeniden güçlendirmek için inşaat makinelerimizi kullanıyor ve kaynakları yöneterek bölgeyi yeniliyoruz. RoadCraft’ta enkaz temizleme mekaniği sayesinde kepçelerle molozları yollardan veya sokaklardan kaldırıyoruz. Bozuk ekipmanları değiştirebiliyoruz. Hava koşullarında zarar görmüş yolları ve köprüleri detaylı bir şekilde yeniden inşa ediyoruz.

Grafikler tamamen iyileştirilmiş ve artık daha iyi bir aydınlatma sistemi var. Çok gerçekçi görünüyor.

Oyunda ilerledikçe açılacak 8 farklı harita bulunuyor. 2kmx2km yani 4km2 boyutunda harita büyüklüğü yerini korumuş. Sel, kum fırtınaları ve diğer doğal afetler sonrası bir konsept uygulanmış. Pek çok yeni mekanik sayesinde çeşitli araçlar, malzemeler ve bulduğumuz kaynakları kullanarak altyapıyı yeniden inşa ediyoruz.

Mekanikler?

Umarız Expeditions oyununda kazandırılan yeni özellikler de burada da yer alıyor. Ancak RoadCraft bizlere yeni nesil bir inşaat simülasyonunda olması gereken tüm altyapıyı sunuyor. Kum taşıyoruz, asfalt taşıyı kendi özel makinesi ile yollara döküp üzerinden silindir ile geçerek araziyi gerçek zamanlı olarak şekillendirebiliyoruz. Arazi zemin deformasyonumuz yeni özelliklerle güçlenmiş oluyor. Maden, taş ve kum ocaklarından bol bol hafriyat işleri olabilecek. Zift gibi kaynakları da oyunda çeşitli malzemeleri tedarik ederek asfalt olmasını sağlayacağız. Tabii öncelikle bu ocakların yeniden çalışır hale getirilmesi gerekecek. Kepçelerle bu yükler yüklenecek gibi duruyor. Bununla sınırlı kalmayan oyun Farming Simulator serisinde gördüğümüz ağaç kesip odun oluşturma sistemini getirmiş. Komple ağacı keserek ondan farklı boyutlarda tomruk odunlar oluşturabiliyoruz. Kalan ağaç köklerini de yok edebileceğimiz bir makinemiz var. Yollar çeşitli engeller dolu olduğundan bunları artık bulldozer gibi inşaat makinelerimizle temizliyoruz. Lojistik depoları ve fabrikalarda büyük vinçler var. Kamyon haricinde vinç kullanma getirilmiş. Hatta başka bir görüntüde hasar görmüş bir otomobili kamyonumuzdaki vinç yardımıyla çok güzel bağlanmış bir halat sistemi sayesinde kaldırıyoruz. Sabit ve gantry denilen hidrolik vinç sistemleri var. Elektrik şebekesini dağıtan fabrika için kablo döşememizi sağlayan bir araç bile eklenmiş.

Multiplayer!

RoadCraft hala 4 kişiye kadar çoklu oyuncu yani multiplayer desteği sunuyor.

Fizikler iyileşecek mi?

Havok fizik motorunu kullanan Swarm Engine’in yeni versiyonunda SnowRunner’da fizik hatalarını görmeyeceğiz gibi duruyor. Çünkü Havok’un güncelleneceğini daha önce belirtmişlerdi. Expeditions oyunu maalesef SnowRunner altyapısı ile makyajlanarak çıkmıştı. RoadCraft sıradaki büyük ve ana oynu olduğu için beklenti yüksek. Satış mazereti de yok. Tabii açıklamalarda Saber’ın yeni fizik motorunu kullandığını belirtmişler.

Fizikler konusunda yeni gelişmeler paylaşıldıkça bilgi sahibi olabiliriz. Tekrar mekaniklere dönmek gerekiyor çünkü arazimizi şekillendirmek bambaşka bir mevzu olmuş. Kum getirip dökmek ve onu mevcut arazinin üstünde asfaltlayarak yol haline getirmek her nesnenin kütlesi ve boyutunu dikkate alarak geliştirilen gerçekçi fiziklerle harika olacak. Saber’ın yeni fizik motorunu kullanıyor. Haritalarda daha fazla değişiklik yapmamıza olanak tanınıyor. Construction Simulator ile benzeşse de buradaki ortam çok daha iyi olmuş.

Konvoy sistemi?

Videoda ve açıklamalarda kamyonlarımızı ve inşaat makinelerimizi konvoy halinde hedeflere yönlendireceğimizden bahsedilmiş. Haritada çizdiğimiz rotaya göre AI yapay zeka yardımıyla araçlar teker teker konvoy halinde yol alıyorlar. Bu özellik çok iyi olmuş. Operasyon yöneticisi olduğumuz için harita üzeriden kamyonları yönlendirebiliyoruz. Tabii önlerinde engel olup olmadığından emin olmamız gerek.

40’tan fazla araç…

RoadCraft’ta başlangıçta 40’tan fazla araç ve iş makinesi olacak. Tam liste zamanla ortaya çıkacak olsa da tamamen inşaata odaklanan bir yapım olduğu için SnowRunner’daki devasa araç garajı birden buraya taşınmıyor. Ancak zamanla tüm araçların buraya geleceğine eminiz.

Modlama desteği olacak mı?

RoadCraft’ta şu an verilen bilgilerde modlama ile ilgili bir not göremedik. Expeditions için bile destek sunuluyorken burada henüz bilgi yok. Yüksek ihtimalle yenilen motor için yeni modlama araçları geliştiriliyor.

Diğer oynanış detayları

Ahşap, çelik ve çimento kalıntılarını toplayıp bunları geri dönüşüm tesislerinde farklı bileşenlere dönüştürebileceğimiz açıklanmış. Her enkaz parçasını yeniden inşa için kullanabiliriz. Kaynakları toplu olarak üretmek için zaten fabrikaları ve kum ocaklarını açıp işleteceğiz. Diğer araçları taşırken de muhtemelen daha düzgün bir halat sistemi getirdikleri için güvenli olmuştur.

Garajımızda kendi makinelerimizi kendi şirketimizin logosuyla özelleştirebiliyor ve farklı renklere boyayabiliyoruz. Yüksek ihtimalle diğer kişiselleştirme ve modifiye sistemleri de burada güncellenmiş olacaktır.

 

Neler bekleyebiliriz?

SnowRunner’da hala eksik olan pek çok detay vardı. Bunları yeni motorda geliştirmiş olabilirler. Ancak bunca bilginin üstüne resmi açıklamaları beklemekte fayda var. Topluluk nelerin eksik olduğunu ve iyileştirilmesi gerektiğini artık çok iyi biliyor.

 

RoadCraft henüz ön siparişe açılmadı.


 


RoadCraft ana konu için buraya tıklayın.

SimülasyonTÜRK

Leave a Reply

Written by HasanOfke

Exit mobile version